صـفـحـه اول
زندگينـامـه
آثـار و تـاليفـات
مقـالـات
مـصـاحـبـه‌هـا
اخـبـارواطلـاع‌رساني
اوقـات شـرعي
سـوالـات شـرعي
سـفـارش كـتـاب
ليـنـك‌هـاي مـرتبـط
گـالـري تـصـاويـر
ارتـبـاط بـا مـا
آيــه هفـتـه
دريافت نرمـ‌افـزار

افـزودن به علـاقـه‌‌هـا

    8- اتحاد و يكپارچگي «وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمِيعًا وَ لا تَفَرَّقُوا ...»[1] آل‌عمران/103 ترجمه‌ی آیه:      « همگي به ريسمان خدا چنگ بزنيد و پراكنده نشويد ...». تفسیر:      «اعتصام» به معناي تمسّك، یعنی چنگ‌زدن و گرفتن چيزي به وسيله‌ی دست است. «حَبل» نيز به معناي ريسمان است. پس معناي آيه‌ي شريفه مي‌شود، «همه‌ی شما به ريسمان خدا جنگ بزيند و پراكنده نشويد. (يعني اين گونه نباشد كه عده‌اي به ريسمان خدا و عده‌اي به ريسمان غير خدا چنگ زنند تا تفرّقه و پراكندگي بين صفوف شما به وجود بيايد).    روشن است كه مقصود از ريسمان در آيه‌ی شريفه، همان رشته‌ی ساخته‌ی دست بشر كه از آن جهت ارتباط بين اشيا استفاده مي‌كنند، نیست. بلكه مقصود از ریسمان خدا هر آن چيزي است كه باعث ارتباط بين انسان و خدا مي‌شود. پرسش:      مقصود از «حبل الله» (ریسمان خدا) چیست یا کیست؟ پاسخ:       بعضی از تفاسیر شیعه، احتمال داده‌اند مقصود از حبل الله، «قرآن» یا «خاندان پيامبر (ص) و ائمه‌ی معصومين (ع)» یا «دین اسلام» باشد.      تفسیر روح المعانی از تفاسر مهمّ اهل سنت، با نقل چند روایت[2] و اقوال صحابه، شش احتمال را نقل کرده‌اند که عبارتند از: 1. قرآن 2. قرآن و عترت یعنی اهل بیت 3. اسلام 4. طاعت و جماعت 5. اخلاص 6. پیمان و فرامین الهی.[3] جمع بین اقوال      در جايي كه پاي دين و آئين در ميان باشد، «حبل‌الله»، دین اسلام است و بايد به دين اسلام چنگ بزنند. و بر همين اساس در بعضي از روايات آمده است كه مقصود از «حبل‌الله» اسلام است.      در جايي كه میدان و سخن از كتُب مطرح باشد، همه بايد به قرآن چنگ بزنند و بر همين اساس در بعضي از روايت «حبل‌الله» به قرآن تفسير شده است.      در جايي كه پاي امامت و رهبريت مطرح باشد، بايد از ائمه معصومين اطاعت شود و بر همين اساس در بعضي از روايت «حبل‌الله» به اهل بيت و ائمه اطهار تفسير شده است. و در بين بعضي از مفسرين اهل سنت به جماعت تفسير مي‌شود.      ولی در زمان غیبت جایی که امام معصوم (ع) غایب باشد و پای اطاعت از غیرمعصوم مطرح شود، «حبل‌الله»، فقيه جامع شرايط است؛ زیرا فقط برای اطاعت از او است که دلیل شرعی وجود دارد و بس. [1] - اعتَصِمُوا: چنگ بزنید / حَبل: ریسمان /  جمیعًا: همگی  لاتَفَرَّقُوا: پراکنده نشوید. [2]. عن أبي سعيد الخدري قال: «قال رسول اللّه [ص]: كتاب اللّه هو حبل اللّه الممدود من السماء إلى الأرض». و عن زيد بن ثابت قال: «قال رسول اللّه [ص]: إني تارك فيكم خليفتين كتاب اللّه عز و جل ممدود ما بين السماء و الأرض و عترتي أهل بيتي و إنهما لن يفترقا حتى يردا على الحوض». [3]. تفسیر روح المعانی در ادامه می فرماید: "و كلّها متقاربة". یعنی هر یک از این معانی و تفاسیر با هم نزدیک هستند و با یکدیگر اختلاف اساسی ندارند.
()

زندگينـامـه

نامـ: سيدحبيب الله
نـامـ خانوادگي: قدمي
نـامـ پدر: سيدجعفر
لقب: عين الرسول
سال تولد: 1341
محل تولد: استان گلستان، ‌شهرستان كردكوي

گـالـري تـصـاويـر

سابقه مبارزاتي:
مبارزه با رژيم طاغوتي و دستگيري توسط ژاندارمري در رابطه با فعاليت‌هاي انقلـابي در سن پانزده سالگي
عضو رسمي سپاه پاسداران انقاـاب اسلـامي به مدت دو سال (سال‌هـاي 1359 الي 1361)
شركت در جبهه‌هاي جنگ تحميلي و جانباز 35% دائمـ

فعاليت‌هاي قرآني و مقامات كسب شده در مسابقات قرآني
حافظ كل قرآن
نفر اول رشته حفظ ده جزء مسابقات اوقاف و امور خيريه مشهد و خراسان به سال 1372
نفر اول رشته حفظ ده جزء مسابقات كشوري بنياد جانبازان و مستضعفان به سال 1372
نفر اول رشته حفظ بيست جزء مسابقات اوقاف و امور خيريه مشهد و خراسان به سال 1373
نفر اول رشته حفظ بيست جزء مسابقات بنياد جانبازان و مستضعفان
نفر اول رشته حفظ كل مسابقات اوقاف و امور خيريه استان خراسان به سال 1374
نفر اول رشته حفظ كل مسابقات اوقاف و امور خيريه استان خراسان به سال 1376
نفر اول رشته حفظ كل مسابقات كشوري بنياد جانبازان و مستضعفان به سال 1375
نفر اول رشته حفظ كل مسابقات كشوري بسيج سپاه پاسداران
نفر اول رشته حفظ كل مسابقات اداره اوقاف و امور خيريه مشهد به سال 1376
نفر اول رشته حفظ كل مسابقات اداره اوقاف و امور خيريه خراسان به سال 1378
نفر اول رشته حفظ كل اداره اوقاف و امور خيريه مشهد به سال 1378

سوابق اجرايي:
مسوول تبليغات و معاونت روابط عمومي سپاه پاسداران علي‌آباد كتول به سال 1361
تاسيس و مديريت مركز عالي تربيت مدرس و استاد قرآن كريمـ گرگان از سال 1381 تاكنون
مديرعامل موسسه فرهنگي گلستان قرآن از سال 1386 تاكنون

سوابق تدريسي:
به مدت 24 سال در حوزه علميه خراسان و مركز تربيت مدرس قرآن مشهد و گرگان در سطوح ادبيات عرب، فقه و اصول سطوح مقدماتي، عالي، از امثله تا اتمامـ كفايتين، و مدتي تدريس خارج فقه و اصول.

سوابق تاليفي:
نوآوري در علمـ وقف و وصل در ضمن كتاب "وحيد در وقف و ابتداء" چاپ پاييز سال 1378
نوآوري در علمـ نحو در ضمن كتاب "عوامل گرگاني" چاپ اول بهار 1386
داستان " جـلـال و ابـلـيـس" (در مراحل چاپ)
كتاب "وقف و وصل عملي 1000 آيه قرآن كريمـ" (در مراحل چاپ)

ارتـبـاط بـا مـا


| صـفـحـه اول | زندگينـامـه | آثـار و تـاليفـات | مقـالـات |
| سـوالـات شـرعي | مـصـاحـبـه‌هـا | اخـبـار و اطلـاع‌رساني | اوقـات شـرعي | گـالـري تـصـاويـر
| | ارتـبـاط بـا مـا | آيــه هفـتـه | دريافت نرمـ‌افـزار |